1/3 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jens Schrijver - WaarBenJij.nu 1/3 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jens Schrijver - WaarBenJij.nu

1/3

Blijf op de hoogte en volg Jens

24 Maart 2015 | Curaçao, Willemstad

Oeps volgens mij is het weer veel te lang dat ik iets van me heb laten horen. Blijkbaar is het een maand geleden dat ik een verslag heb gemaakt.

De tijd vliegt hier voorbij, voor mijn gevoel ben ik hier net een paar weekjes alleen ik zit toch alweer bijna twee maanden in dit paradijs.
In de afgelopen maand is er veel gebeurd. Ik ben begonnen om mijn PADI(duikbrevet) te halen en ondertussen heb ik die ook al gehaald.

Maar laat ik eerst proberen te vertellen wat er in de tussentijd is gebeurd. En ik zal ook proberen het chronologisch te doen maar dat gaat niet altijd lukken.

Op mijn stage gaat het goed. Ik begin steeds meer verantwoordelijkheid te krijgen en het begint daardoor ook stukken leuker te worden. Ik krijg toch wel het gevoel dat ze blij zijn met me. De dagen vliegen voorbij op stage, maar toch kijk ik iedere dag weer uit naar de avonden.

Elke week is anders, de ene week ga ik op stap bij the Alley of bij Cabana. De andere week ga ik naar de bioscoop. Je kan hier voor 8 gulden naar de bioscoop (4euro daar kunnen we in Nederland niet voor naar de film). Dan zullen veel denken je bent gek als je met dit weer binnen gaat zitten, maar het is af en toe lekker om even uit de warmte te zijn hoor. Ondertussen ben ik naar the kingsmen geweest, taken en american sniper.

Jammer genoeg is het hier niet alleen maar zonneschijn. Afgelopen weken zijn er 5 accu's gestolen, twee auto's gestript, 1 auto de deur geforceerd en vlak voor het huis zijn drie meiden overvallen. Daarom hebben we afgelopen week een beveiliger ingehuurd. De huisbaas doet niks hiertegen dus proberen we met het huis maar iets te regelen.

Vorige week ben ik naar een training geweest van het nationale team van Curaçao. Ze hebben hier maar 1 rugbyteam dus dan is het al snel het nationale team. Twee jongens bij mij uit huis vroegen of ik een keertje mee wilde doen. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Toch wel weer wennen hoor een teamsport. Maar het was zo leuk dat ik het op ga pakken. En wie weet dat ik ooit nog een interland ga spelen, maar dat is voor een andere keer.

De weekenden van de afgelopen maand stonden vooral in het teken van het duiken. Omdat ik dus begonnen ben met het halen van mijn PADI. De eerste duik was bij boca Siman, de tweede in het zwembad, de derde bij Snake bay, de vierde bij Tugboat en de laatste twee bij Porto Marie.
Het is echt een andere wereld. Nu snap ik ook waarom pap en mam altijd doken. Je ziet zoveel verschillende dingen dat het moeilijk is om te beschrijven je moet het gewoon zien.

Afgelopen weekend, op pap zijn verjaardag heb ik mijn PADI examen gehaald. Nu mag ik overal duiken. Nu zin we het vervolg aan het plannen. Kijken wat we hierna doen. Waarschijnlijk gaan we of voor een 5 dive package of we gaan door voor onze advanced open water. In dat pakket zit ook een wrakduik en een nachtduik.


Tot de volgende keer!



  • 24 Maart 2015 - 17:49

    Inge En Chris:

    hoi jens,
    leuk het allemaal te lezen.
    tja lekker he het duiken, we zijn best wel jaloers op je.
    we zijn een paar jaar geleden op bonaire geweest, ook mooi duiken.
    nu moet je inge ook nog meenemen in het duikgebeuren. ik vind het ieder geval onwijs leuk om samen te duiken.

    ik lees dat het een gevaarlijk eiland is, overvallen e.d.
    nou hier in Nederland is het ook niet altijd veilig. vanmorgen was de Lidl bij school overvallen :) het lijkt me wel eng hoor dat soort dingen.

    geniet nog en werkse natuurlijk,
    groetjes
    inge & chris.

  • 24 Maart 2015 - 19:43

    Inge :

    Hee schat,

    Alweer twee maanden daar! De tijd gaat snel, voor je t weet zitten je ouders daar en daarna ik!
    Ik mis je heel erg, maar ben blij dat je het zo leuk hebt <3

    Doe voorzichtig en heb vooral veel plezier!

    xxxxxxxxx
    Inge

  • 24 Maart 2015 - 19:52

    Ilona:

    Hoi jongen,

    Leuk om weer iets van je te lezen, ook al hebben wij vaak contact via Skype of face time is het toch leuk om zo je ervaringen te lezen. Binnenkort komen we gezellig naar Curacao.

    Groetjes van ons

  • 24 Maart 2015 - 20:34

    Familie Vonken:

    Hé Jens,

    Leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Fijn voor je dat ze je werk erg waarderen, wie weet zit er later nog wel iets in, voor je.
    Geniet ze nog. De weken tellen af, en dan staan je ouders en broer bij je.

    tot een volgende keer,
    Hugo, Rinie, Kristy, Irene en Ralf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Jens

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 3545

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 14 Juli 2015

Stage op Curacao!

Landen bezocht: