Eerste paar weken zitten erop!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jens Schrijver - WaarBenJij.nu Eerste paar weken zitten erop!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jens Schrijver - WaarBenJij.nu

Eerste paar weken zitten erop!!

Blijf op de hoogte en volg Jens

22 Februari 2015 | Curaçao, Willemstad

Ja de eerste weken zijn voorbij gevlogen ik heb echt het gevoel dat ik een week geleden het vorige berichtje heb gestuurd, maar nu blijkt dat dat het toch al meer dan twee weken geleden is. En ja dan wordt het toch maar tijd voor een update kreeg ik te horen van het thuisfront!

Na de eerste stageweek heb ik echt uitgekeken naar het weekend. In dit weekend heb ik vrijdag niet echt iets gedaan gewoon uitgerust en ben ik zaterdag naar cas abou geweest dat is een heel mooi strand richting westpunt zaterdagavond naar Zanzi en dat was weer een leuk avondje, traditiegetrouw ga je ook hier na het stappen iets eten. Alleen gaan we hier niet naar de shoarma of kebabzaak maar naar truki pan. Dat is gewoon een frietkraam en daar verkopen ze hele lekkere dingen. Maar het lekkerste is de galina, kip. Je kan dan of een broodje of een schotel bestellen en dat is echt heerlijk. Dus pa ma Lars en inge daar gaan we een keer heen als jullie er zijn! En natuurlijk niet te vergeten opa en oma!!

Zondag een rustig dagje op het strand en toen weer klaar maken voor stage. Deze stage week begon heel normaal met een paar normale dagen. Alleen op donderdag was er opeens een collega op staande voet ontslagen. Ze wilde haar verbetertraject niet accepteren. Maar ja nu krijg ik wel meer kansen om dingen toe doen omdat ik een paar dingen van haar moet overnemen. Dus het is misschien lullig maar het spreekwoord is wel waar: de een zijn dood is de ander zijn brood.
Vrijdag mochten we iets eerder weg om carnaval te vieren. Ik ben al niet zo'n carnavalsvierder maar dit was toch echt iets totaal anders dan in Nederland. Geen hoempapa muziek, maar echt dansmuziek. Dus ja dan moeten ook mijn heupen er aan geloven.
Het was echt een hele leuke en gezellige sfeer. Wij konden via Thijs zijn werk bij de amstel stand staan. Dit is 1 van de grotere stellages en dan kan je daar op staan en dan onbeperkt drinken. Het was echt een happening. Hierna op zaterdag naar Grote Knip geweest dit was echt gaaf omdat ik het idee had om te gaan rotsspringen. Vaan een rots van 5 a 6 meter naar beneden in de zee springen. Super gaaf.

Zondag was de dag voor carnaval dat was het hoogtepunt. Heerlijk in het zonnetje biertje in de hand naar de optocht kijken. Toch beter dan met een dikke winterjas aan naar de optocht in Maarheeze staan te kijken. Maandag is een nationale feestdag dus lekker rustig aangedaan op Kokomo beach. Dinsdag naar stage geweest en 's avonds de afsluitende dag van carnaval. Dit was jammer genoeg de minste dag omdat nagenoeg de zelfde optocht langs kwam als die we gezien hadden op zondag. Daarna gewoon weer stage en weer toeleven naar het weekend.

Vrijdag lekker wezen sporten en nog wat gedronken in huis. Hierna ben ik nog samen met een huisgenoot naar cafe De Tijd geweest om te kijken naar een bierpongtoernooi waar andere huisgenoten aan meededen. Was leuk om te zien en wie weet doe ik over een maand wel mee. Zaterdag rustig aan wakker geworden en 's middags naar Zanzi daar hebben we nog gebeachvolleybald want ja dat deed ik bijna elke andere vakantie ook dus waarom hier niet?
Zondag was het zo waar slecht weer, althans waar wij waren. Wij gingen met een paar man naar playa lagen en daar kwam het toch wel als een tropische bui naar beneden, maar ja op de telamonstraat daar had het helemaal niet geregend. Raar hoe op zo'n klein eiland het weer zo anders kan zijn.

Vandaag is toch wel een rare dag. Inge van harte gefeliciteerd met je verjaardag en volgend jaar ben ik er weer bij!! Mi te stimabo!

Tot de volgende keer!

  • 24 Februari 2015 - 20:10

    Ilona:

    Is goed jongen, zorg maar dat je leuke dingen heb die we kunnen gaan doen en eten als we er zijn.

  • 26 Februari 2015 - 21:48

    Rinie:

    ik begin te twijfelen. Ben je daar om "te werken"om "ervaring op te doen" of heb jij gewoon vakantie?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Jens

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 3549

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 14 Juli 2015

Stage op Curacao!

Landen bezocht: