Saturday is a rugbyday - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jens Schrijver - WaarBenJij.nu Saturday is a rugbyday - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jens Schrijver - WaarBenJij.nu

Saturday is a rugbyday

Blijf op de hoogte en volg Jens

16 April 2015 | Curaçao, Willemstad

Deze keer ben ik iets sneller met het volgende verslag plaatsen.
Ik ben alweer bijna op de helft. Sowieso ben ik over de helft voordat Inge langs komt.

Afgelopen tijd is het allemaal heel snel gegaan.
Ik ben ondertussen international, maar daar later meer over.

Het weekend van pasen was echt een geslaagd weekend. Op witte donderdag zijn we met bijna het hele huis met de locolocobus op stap geweest. Dat is een oude amerikaanse schoolbus alleen dan hufterproof.
Met zijn allen in de bus een lading bier erin en een stonede buschaufeur is een garantie op een leuke tijd. Lekker muziekje erbij en touren door Willemstad. Heel erg gezellig.

De dag erna was een rustig dagje met als afsluiting een barbecue met ook weer bijna het hele huis. Je wordt toch wel creatief hier. Iedereen liep een beetje te hannessen met van die kleine bbq'tjes maar wij hadden een oude bloempot gevonden. Hup kolen erin en de fik erin. Samen met Usman hele lekkere sate gemaakt. Na de bbq gingen veel mensen naar de fullmoon party maar ik ben thuis gebleven en heb lekker een filmpje gekeken.

De zaterdag lekker op het strand bij Zanzi en daarna happy hour en trukkipan. Zondag weg met een boot naar een vlot. Op dat vlot kun je lekker relaxen en zonnen terwijl je ook kunt gaan wakeboarden. Ik heb dar niet gedaan ik heb alleen maar gerelaxed. daarna een bbq met heel veel vlees, geweldig.

En toen kwam er een spannende week aan. Ik heb al verteld dat ik ben gaan rugbyen. Maar er kwam ook een interland aan tegen st. Lucia. Wie had er ooit gedacht dat ik na een paar trainingen al een internationale wedstrijd zou spelen? Niemand. Ik ook niet. Maar toch was het zo.
Eerst kreeg ik op dinsdag te horen dat ik bij de selectie zat. Wat al een hele prestatie was en op zaterdag vlak voor de wedstrijd kreeg ik ook nog eens te horen dat ik in de basis stond. Geweldig!

Daar sta je dan op een veld waar meer stenen liggen dan gras. Het gras is namelijk niet altijd groener aan de overkant omdat er dan wel eerst gras moet zijn. De wedstrijd begon vrij moeizaam we kwamen snel onderdruk te staan maar gaandeweg ging het steeds beter. De wedstrijd is gewonnen met 36-19 en dit neemt niemand me ooit nog af!
Daarna natuurlijk goed de overwinning gevierd bij Zanzi en bij District 1850. Maar wat was het verschrikkelijk om te gaan slapen. Bij elke beweging die ik maakte deed mijn hele lichaam pijn, maar het was het wel waard. O ja ik moet nog iemand bedanken. Jay een huisgenoot heeft me verslaafd gemaakt aan het rugbyvirus. Hij wilde dat ik mee zou doen met de wedstrijd en mede dankzij hem heb ik die wedstrijd kunnen spelen. Jammer genoeg kon hij zelf niet mee doen omdat hij zijn knie uit de kom had, maar toch het maakte mijn glimlach zaterdag niet minder groot!

Nu ben ik aan het aftellen naar het moment dat mijn eerste bezoek komt. Bijna is het zover. Alleen op het moment dat ze er zijn is er een uitwedstrijd tegen de British Virgin Islands. Wat doe je dan? Gewoon vragen aan je stagebegeleider of je een paar extra vrije dagen mag en dan kan je zowel je ouders en opa en oma en broertje zien als een rugbywedstrijd spelen op en tegen de BVI. Zodra ik goed wifi heb zal ik proberen om er een paar foto's op te zetten.

Saludos!!

  • 17 April 2015 - 08:47

    Inge En Chris:

    hoi jens,
    alle geweldige verhalen van je moeder ook gehoord natuurlijk.
    geweldig je avontuur met het rugby team, succes.
    maar... je mag ook super trots zijn op je moeder we lopen elke week zo'n 30 min hard.!!!!
    groetjes

  • 17 April 2015 - 17:31

    Anke:

    Alweer op de helft! Gelukkig maar :).
    Een filmpje van een wedstrijd zou helemaal geweldig zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Jens

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 3552

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 14 Juli 2015

Stage op Curacao!

Landen bezocht: